اخبار دنیای شیعه

ساخت وبلاگ

نیروهای «دموکراتیک سوریه» مسیر امدادرسانی داعش بین موصل عراق و جنوب الحسکه سوریه را قطع کردند.

به گزارش «شیعه نیوز»، «نیروهای دموکراتیک سوریه» که از سوی کردهای سوریه حمایت می‌شوند در حال پیشروی به سوی اراضی تحت اشغال گروه تروریستی داعش هستند.

شبکه المیادین گزارش داد که این نیروها مسیر امدادرسانی گروه تروریستی داعش بین موصل عراق و «الشدادی» در حومه جنوبی «الحسکه» واقع در شمال سوریه را قطع کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای دموکراتیک سوریه همچنین بر ایستگاه گاز سولفور در شرق الشدادی و میدان نفتی غونه مسلط شدند و کنترل آن را از دست تروریست ها خارج کردند.

گروه نیروهای دموکراتیک سوریه از به هم پیوستن یگان‌های مدافع خلق وابسته به حزب دموکراتیک کردهای سوریه و چند گروه مسلح عرب و مسیحی سوری مانند الصنادید، برکان الفرات و التحریر و ... تشکیل شده است.

انتهای پیام/ .

- - , .

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 166 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 4:39

رئیس پارلمان سوریه با بیان اینکه هدف از دخالت زمینی برخی از دولتها در سوریه حمایت از گروه‌های تروریستی است، خواستار موضع گیری روشن در قبال کشورهایی که جنگ نیابتی در سوریه به راه انداخته‌اند شد.

به گزارش «شیعه نیوز»، «محمد جهاد اللحام» رئیس پارلمان سوریه گفت که اگر سیاستهای اشتباه برخی از قدرتهای غربی و منطقه ای علیه تعدادی از کشورهای منطقه نبود چالشهایی که کشورهای حاشیه دریای مدیترانه با آن مواجه هستند به وجود نمی آمد.

وی از سازمانهای قانونگذار و دولتهای اروپایی خواست که در سیاستهای اشتباه خود تجدید نظر کرده و از دولتهای سوریه و عراق در مبارزه با تروریسم و تندروی و نجات دادن کشورهای حاشیه دریای مدیترانه از این آفت خطرناک حمایت کنند.

اللحام با بیان اینکه هیچ فرصتی برای آتش بس و تردید در مبارزه با تروریسم بین المللی وجود ندارد، خواستار اتخاذ موضعی روشن در قبال ترکیه، عربستان، قطر که از طریق ادوات تروریستی خود جنگی نیابتی علیه سوریه به راه انداخته اند، شد.

رئیس پارلمان سوریه اظهار داشت که هدف حقیقی برخی از کشورهایی که اعلام کردند در حال آماده کردن عده و عده نظامی برای دخالت نظامی در سوریه هستند، حمایت از گروههای تروریستی شکست خورده در مقابل ارتش عربی سوریه است.

رئیس پارلمان سوریه گفت که اگر عربستان و ترکیه دست به رفتاری احمقانه بزنند و بدون هماهنگی با دولت سوریه اقدام به دخالت زمینی در این کشور کنند، درهای جهنم را به روی خود و منطقه باز خواهد کرد.

اللحام تاکید کرد کسانی که در مسیر راه حل سیاسی در سوریه سنگ اندازی می کنند نظامهای غربی، و منطقه ای هستند که بر معارضان خارج نشین سوریه تسلط دارند. کنفرانسهای ژنو نشان داد که این نظامها می خواهند با شعارهای انسانی دروغ پیش شرطهای خود را بر هر مذاکراتی تحمیل کنند و این امر می تواند هرگونه تلاشی را که می توان برای راه حل بحران به آن تکیه کرد، با شکست مواجه کند.

انتهای پیام/ .

- - , .

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 152 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 4:39

وزیر اطلاعات اندونزی اعلام کرد داعش از سیانور برای کشتار مردم اندونزی استفاده می‌کند.

به گزارش «شیعه نیوز» ، لوهوت پانجایتان - وزیر اطلاعات اندونزی – هشدار داد داعش تهدید کرده است که از سیانور برای مسموم کردن مواد غذایی و قتل‌عام مردم این کشور استفاده خواهد کرد. وی مدعی شد تروریست‌های داعش به دنبال منابع سیانور هستند. پانجایتان بیشترین خطر را متوجه نیروهای نظامی و پلیس این کشور دانست. 

بر همین اساس، بنابر گفته وزیر اطلاعات اندونزی تروریست‌های داعش می‌کوشند منابع آب و غذای مردم اندونزی را با سیانور آلوده کنند. پانجایتان تاکید کرد: داعش همینک از سیانور در اقدامات تروریستی خود استفاده می‌کند و منابع غذایی را مسموم می‌کند. وی افزود: ما نسبت به تهدیدات گوناگون داعش آگاهی داریم و خود را برای مقابله با تهدیدات این چنینی آماده کرده‌ایم.

پلیس اندونزی در هفته‌های اخیر بیش از 20 تن از تروریست‌های داعش را در این کشور دستگیر کرد. بسیاری از این افراد با تروریست‌های اندونزیایی در سوریه رابطه نزدیکی داشتند. پلیس اندونزی اعلام کرد داعش می‌کوشد تروریست‌های جدید را از میان جمعیت زندانیان اندونزی جذب کند. 

تهدیدات تروریستی در اندونزی درحالی افزایش یافته است که در روزهای گذشته این کشور شاهد تظاهرات طرفداران داعش در خیابان‌های جاکارتا بود. 


انتهای پیام/ .

- - , .

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 178 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 3:13

به گزارش «شیعه نیوز»، نخست‌وزیر ترکیه با اعلام هویت عامل انتحاری انفجار آنکارا کردها را عامل انفجار دانست و دولت اسد را به دلیل حمایت از کردها مسئول این اقدام معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، احمد داوداوغلو، نخست وزیر ترکیه در نشستی خبری گفت: اعضای یگان‌های کرد حمله تروریستی در آنکارا را صورت دادند.

وی افزود: هویت عامل این انفجار شناسایی شده وی صالح نجار متولد سال 1992 در شهر آمودا در شمال سوریه است. عاملان این انفجار، عناصری از پ‌.ک‌.ک و حزب اتحاد دموکراتیک هستند که از سوریه وارد ترکیه شده‌اند. حزب اتحاد دموکراتیک کردستان و حزب کارگران کردستان با همکاری یکدیگر، انفجار آنکارا را انجام داده‌اند.

داوود اوغلو گفت: از آنجا که حزب دموکراتیک وابسته به دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه است، این حق را داریم که دولت سوریه را مسئول تروریسم در ترکیه بدانیم.

وی در ادامه گفت که در پی انفجار آنکارا، 9 نفر دستگیر شده‌اند که در حال بازجویی هستند و تحقیقات درباره این انفجار، همچنان ادامه دارد.

داووداوغلو افزود: ترکیه عملیات نظامی و امنیتی خود را علیه مواضع تروریست‌ها و حزب کارگران کردستان ترکیه ( پ.ک.ک) افزایش خواهد داد. این عملیات علیه کسانی که از مرزها تجاوز می‌کنند ادامه دارد.

وی گفت: ما از حق خود برای پاسخ به حمله به ترکیه دفاع خواهیم کرد.

نخست‌وزیر ترکیه از کشورهایی که با تروریسم می‌جنگند خواست موضع خود را در قبال تروریست‌ها و گروه‌هایی که با ترکیه می‌جنگند، مشخص کنند .

وی گفت: 7 کشوری که از مشکلات و بحران‌های بزرگ رنج می‌برند ترکیه را احاطه کرده‌اند و برخی از دولت‌ها نمی‌توانند بر بخش‌هایی از خاک خود کنترل داشته باشند و همه اینها بر منطقه تاثیر می‌گذارد.

داوود اوغلو تاکید کرد: ما در مبارزه با تروریسم تردیدی نداریم و همه عملیات‌های امنیتی و نظامی را ادامه می‌دهیم و از همه کشورهای می خواهیم در کنار ترکیه برای مبارزه با تروریسم بیاستند.

این درحالی است که صالح مسلم، رئیس حزب اتحاد دموکراتیک سوریه در تماس تلفنی با شبکه اسکای نیوز گفت: دولت ترکیه با وارد کردن اتهامات سعی در انتقال مشکلاتش به خارج دارد .

وی هرگونه دست داشتن این حزب را در انفجار رد کرد و دلایل نخست وزیر ترکیه را در خصوص متهم کردن این حزب به دست داشتن در انفجار ساختگی دانست .


انتهای پیام/ .

- - , .

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 152 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 3:13

سفیانی از فرزندان خالد، پسر ابوسفیان مردی با سر درشت و چهره‌ای آبله‌گون، در چشمش نقطه‌ای سفید پیداست، او از سمت دمشق كه "دره خشك" نامیده می‌شود، با هفت نفر كه یكی از آنها درفشی آماده اهتزاز با خود دارد، خروج می‌كند.

به گزارش «شیعه نیوز»، وادی یابس به معنای بیابان خشك و بی‌آب و علف است. این نام به طور خاص اشاره به سرزمینی واقع در منطقه حوران، نزدیك اذرعات (درعا) در مرز سوریه و اردن دارد و نیز منطقه سنگلاخی است كه از سنگ‌های آنجا، سنگ آسیاب می‌سازند.(1) نام این سرزمین‌ بارها در روایات مربوط به حوادث آخرالزمان، به ویژه موضوع خروج سفیانی آمده است.

سفیانی همان‌طور كه از نامش پیداست از نوادگان ابوسفیان و فرزند هندجگرخوار است. او شورش كرده و مدّت 9 ماه جنگ و خون‌ریزی شدیدی به وجود می‌آورد. پیامبر اكرم(ص) در روایاتی، از جمله روایت زیر، تمامی جنبش سفیانی را به طور خلاصه شرح می‌دهد و محلّ خروج او را نیز "وادی یابس" بیان می‌كنند.

از حذیفه روایت شده است: "پیامبر(ص) از فتنه‌ای كه بین مشرق و مغرب واقع خواهد شد یاد نمود و فرمود، در حالی كه آنها گرفتار فتنه هستند، ناگهان سفیانی از وادی یابس (بیابان خشك) بر آنها خروج كند، تا آنكه در دمشق فرود آید. آنگاه دو لشكر را به سوی مشرق و مدینه روانه كند تا به زمین بابل از شهر نفرین شده (بغداد) برسد.

او بیش از سه هزار نفر را بكشد و بالغ بر یكصد زن را به زور تصاحب كند و سیصد نفر از اولاد فلان عبّاس را به هلاكت رساند، آنگاه به كوفه هجوم آورده، اطراف آن را ویران سازد. سپس از آنجا خارج شده به سوی شام حركت كند. در این هنگام لشكری با پرچم هدایت از آن منطقه به پا خیزد و با لشكر سفیانی رو در رو گردد و آنها را چنان تار و مار كند كه یك نفر هم كه خبر مرگ بقیه را ببرد باقی نماند و آنچه از اسیرها و غنیمت‌ها در دست آنهاست باز پس گیرند.

امّا لشكر روم وارد مدینه شده و سه شبانه روز به غارت و چپاول آنجا پردازند، آنگاه به سوی مكّه روانه گردند تا به بیابان رسند. خداوند در این هنگام جبرئیل را به سوی آنها فرستد و فرماید: «ای جبرئیل برو آنها را نابود كن»، پس جبرئیل ضربه‌ای به آن زمین زند كه آنها را در خود فرو برد. هیچ یك از آنها نجات نیابد مگر دو نفر از قبیله جهینه".(2)

همچنین در نسخه خطی ابن حماد از امام كاظم(ع) نقل شده كه فرمودند: "سفیانی از فرزندان خالد، پسر ابوسفیان مردی با سر درشت و چهره‌ای آبله‌گون، در چشمش نقطه‌ای سفید پیداست، او از سمت دمشق كه «دره خشك» نامیده می‌شود، با هفت نفر كه یكی از آنها درفشی آماده اهتزاز با خود دارد، خروج می‌كند."(3)

پی‌نوشت‌ها:

1- تونه‌ای، مجتبی، موعودنامه: فرهنگ الفبایی مهدویت، ص 751.

2- بحارالانوار، ج 52، ص 75.

3- نسخة خطی ابن حماد، ص 75 به نقل از كورانی، علی، عصر ظهور.


انتهای پیام/ .

- - , .

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 173 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 3:13

عناصر گروه تروریستی داعش 4 جوان را به اتهام کمک به اهالی حویجه برای فرار از مناطق تحت سیطره تروریست‌ها اعدام کردند.

به گزارش «شیعه نیوز»، تعدادی از عناصر داعش، پنجشنبه 4 جوان عراقی را مقابل چشم اهالی حویجه، به ضرب گلوله کشتند.

منابعی در فرماندهی پلیس کرکوک (250 کیلومتری شمال بغداد) به خبرگزاری آلمان گفتند که داعشی ها این جوانان را سحرگاه امروز به جرم کمک برای فرار مردم از مناطق تحت سیطره داعش به سمت کوههای حمرین و منطقه العلم در استان صلاح الدین، دستگیر کرده بودند.

گروه تروریستی داعش که ساخته و پرداخته آمریکا و صهیونیسم است، با اعتقاد به تفکر وهابیت و تکفیری که توسط برخی کشورهای منطقه و در رأس آنها رژیم آل سعود ترویج می شود، سعی دارد طرح های منطقه ای و بین المللی را با هدف ویرانی و تجزیه کشورهای منطقه اجرا کند.

این گروه تروریستی تابستان 1393 شهر موصل را اشغال کرد و به دلیل تلاش برای تحمیل دیدگاههای افراط گرایانه خود بر تمام ابعاد زندگی مردم، شهر دچار بحران امنیتی و انسانی بزرگی شده است.


انتهای پیام/ .

- - , .

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 160 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 2:06

گروه های تروریستی از جمله داعش که در کشتار مردم سوریه و عراق همچون عربستان در یمن عمل می کنند، در میان تجیهزات نظامی خود، جنگ افزارهای شیمیایی نیز دارند که قاعدتا از کشورهای حامی دریافت می کنند

به گزارش «شیعه نیوز»،  گروه تروریستی داعش در ماه های اخیر پس از پیروزی های متداوم ارتش سوریه و عراق در شهرهای مختلف از گاز خردل برای مقابله استفاده کرده است که با توجه به حمایت ترکیه، عربستان و عراق از این گروه تروریستی می توان گفت که جنگ افزارهای شیمیای خود را نیز از این کشور ها دریافت می کند.

مارک تونر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که گروه تروریستی داعش از گاز خردل در عراق و سوریه استفاده کرده است.

 مارک تونر گفت: گروه داعش روز 21 آگوست در شهرک مارع در حومه حلب از گاز خردل استفاده کرد. آنها از این گاز در عراق نیز استفاده کرده اند.

جان برینان مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا نیز اواخر هفته گذشته در مصاحبه با شبکه "سی بی اس" گفته بود: واشنگتن از موارد استفاده داعش از بمب های حاوی مواد سمی در جریان نبرد آگاه است، و آنها امکان دستیابی به مواد و تجهیزات لازم برای ساخت سلاح شیمیایی را دارند.

میخائل اولیانوف رئیس بخش ممنوعیت گسترش سلاح و نظارت بر آن در وزارت خارجه روسیه نیز پیشتر گفته بود که موارد استفاده داعش از سلاح شیمیایی زیاد است و بویژه از آن در شهرک داریا در ریف دمشق در فوریه گذشته و در شهرک مارع در حومه حلب در 21 آگوست گذشته استفاده کرده است.

انتهای پیام/ .

منبع: میزان

- - , .

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 147 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 2:06

رئیس جمهور مصر اظهار داشت که این کشور در امور داخلی سوریه دخالت نخواهد کرد و برای حل سیاسی بحران این کشور تلاش می کند.

به گزارش «شیعه نیوز»، عبدالفتاح السیسی اظهار داشت که موضع مصر در قبال بحران سوریه واضح و ثابت است و متضمن عدم دخالت در امور سوریه و احترام به خواست مردم این کشور است. وی تصریح کرد که مصر در امور داخلی سوریه دخالت نخواهد کرد و برای حل بحران این کشور از طریق سیاسی تلاش می کند.

السیسی با بیان اینکه مصر با قدرت از مبارزه با تروریسم و عناصر تندرو حمایت می کند بر تلاش برای دستیابی به راه حل سیاسی بحران سوریه که ضامن حفظ وحدت و تمامیت ارضی این کشور بوده و زمینه را برای بازسازی سوریه فراهم می کند تاکید کرد.

رئیس جمهور مصر این موضع کشورش را برگرفته از مبانی سیاست خارجی مصر دانست که بر عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها تاکید دارد.

وی همچنین اظهار داشت که مصر به طور کلی سیاست خارجی متعادلی را در پیش گرفته و خواهان برقراری رابطه با تمام کشورهای جهان بر اساس احترام متقابل و تحقق منافع مشترک است.


انتهای پیام/ .

- - , .

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 165 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 2:06

«بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل گفت: پاکستان و هند با همکاری هم با داعش در منطقه مبارزه کنند.

به گزارش «شیعه نیوز»، « بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل در گفتگو  با رسانه های هندی اعلام کرد: داعش در عراق و سوریه با انجام عملیات تروریستی خرابی های زیادی به بار آورده است. هند و پاکستان باید با همکاری هم با داعش در منطقه شبه قاره مبارزه کنند. 

وی در ادامه افزود: نفوذ داعش در منطقه شبه قاره در حال افزایش است. داعش مرزهای هند و پاکستان را مورد هدف خود قرار داده است و در شکل دیگر گروههای تروریستی در شبه قاره در حال انجام عملیات تروریستی است. این گروه تروریستی می تواند برای هر دو کشور خطراتی جدی بوجود آورد.

وی در ادامه تصریح کرد: هند و پاکستان با انجام مذاکرات مسایل دو جانبه را حل و فصل کنند. هر دو کشور سعی کنند با حل مسئله کشمیر از نفوذ بیشتر تروریستها در منطقه جلوگیری کنند تا تروریستها نتوانند در منطقه عملیات تروریستی انجام دهند. 


انتهای پیام/ .

- - , .

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 214 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 1:06

یک بالگرد ارتش عراق در نزدیکی فلوجه در استان الانبار این کشور سقوط کرد.

به گزارش «شیعه نیوز»، یک بالگرد ارتش عراق شامگاه چهارشنبه در منطقه العامریه در فلوجه عراق سقوط کرده و دو خلبان آن کشته شدند.

منابع امنیتی عراق اعلام کردند که این بالگرد در نتیجه نقص فنی در منطقه «ادعیج» از توابع العامریه فلوجه سقوط کرده و با زمین برخورد نمود که در پی آن یکی از خلبانان کشته شده و دیگر خلبان که زخمی شده بود در بیمارستان جان خود را از دست داد.

منابع عراقی اعلام کردند که این دومین بالگردی است که نیروی هوایی این کشور طی دو روز گذشته از دست داده است.

گفتنی است روز سه شنبه نیز یک فروند بالگرد ارتش عراق در جنوب این کشور سقوط کرد که در پی آن ۹ نفر از سرنشینان آن کشته شدند. این حادثه در فاصله ۱۸۰ کیلومتری از جنوب شرقی بغداد پایتخت عراق رخ داد که براثر آن تمامی سرنشینان این بالگرد کشته شدند.


انتهای پیام/ .

- - , .

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 167 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 1:05

روزنامه ایندیپندنت امروز با اشاره به شکست سیاست رئیس‌جمهور ترکیه در قبال سوریه تأکید کرد که اگر وی مسیر رویارویی نظامی را در سوریه در پیش بگیرد، خود و ترکیه را با هم نابود خواهد کرد.

به گزارش «شیعه نیوز»، روزنامه ایندیپندنت چاپ انگلیس امروز در مطلبی تحلیلی نوشت: آنکارا سلاح خود را به‌منظور طولانی کردن روند دستیابی به یک سازش مسالمت آمیز در سوریه نشانه گرفته است.

به‌اعتقاد این روزنامه، "اوضاع در سوریه نظیر میز شطرنج سه‌بعدی است که بازیگران بدون قاعده در آن بازی می‌کنند".

روزنامه ایندیپندنت نوشت: مأموریت گروه حمایت از سوریه زیر نظر سازمان ملل برای پایان دادن به خشونت به‌علت اقدامات تحریک آمیز آنکارا با دشواریهایی همراه شده است.

این روزنامه افزود: آخرین فرصت برای رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه رسیده است که در جنگ سوریه چیزی را تغییر دهد زیرا راهبردش در سرنگون کردن بشار اسد رئیس جمهور سوریه بعد از مداخله روسیه شکست خورد.

روزنامه ایندیپندنت تصریح کرد: بزرگترین تهدید شوم ترکیه همان اعلام امکان آغاز عملیات زمینی در سوریه برای مبارزه با گروه تروریستی داعش است اما این امر (عملیات) عملاً علیه کردها و تلاش آنها برای یک خودمختاری نزدیک مرز با ترکیه است. نقشه‌های ترکیه از تأیید عربستان و محمد بن سلمان وزیر دفاع این کشور برخوردار شد که به خودش اطمینان دارد اما عملاً از جنگ عربستان در یمن راضی نیست.

این روزنامه نوشت: "صرف نظر از اظهارت اخیر احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه که آنکارا نقشه و طرحهای فوری برای اجرای عملیاتی زمینی در سوریه ندارد، اما تقویت حضور نظامی ترکیه در مرز با سوریه واضح و روشن است.

روزنامه ایندیپندنت در پایان هشدار داد: اردوغان وسوسه ورود به رویارویی در بحران سوریه را داد و اگر عملاً آن را انجام دهد؛ خودش و ترکیه را نابود خواهد کرد.

انتهای پیام/ 242


- - , .

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 129 تاريخ : جمعه 30 بهمن 1394 ساعت: 1:05

ارتش کنیا از هلاکت رئیس اطلاعات گروه مسلح الشباب سومالی خبر داد.

به گزارش «شیعه نیوز»، در خبری فوری گزارش داد: ارتش کنیا موفق شد "مهاد کراتی،" رئیس اطلاعات گروه مسلح الشباب سومالی را به هلاکت برساند.

انتهای پیام/ 852

- - , .

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 162 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 18:07

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 156 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 16:04

رسانه‌های ترکیه ظهر امروز از انفجار در مسیر کاروان ارتش ترکیه در جنوب شرقی این کشور خبر دادند.

به گزارش «شیعه نیوز»، رسانه های ترکیه اعلام کردند: انفجاری در مسیر کاروان ارتش ترکیه در جنوب شرقی این کشور روی داد.

این رسانه ها افزودند: در این انفجار شماری زخمی شده اند.

هنوز جزئیات بیشتری دراین باره نرسیده است.

انتهای پیام/ 852

- - , .

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 162 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 16:04

رئیس جمهور سوریه طی دستوری مجازات تمامی افرادی که از خدمت سربازی فرار کرده‌اند را بخشید.

به گزارش «شیعه نیوز»، بشار اسد رئیس جمهور سوریه امروز با صدور فرمانی تمامی تخلفات فرار از خدمت سربازی در داخل و خارج از سوریه که در قانون خدمت سربازی به آن اشاره شده است را بخشید.

بر پایه این دستور مجازات مرتکبان فرار در داخل و خارج از سوریه که در قانون مجازات‌های نظامی به آن اشاره شده، بخشیده خواهد شد.

لازم به ذکر است که این دستور شامل کسانی که از دست عدالت فراری هستند نمی‌شود؛ مگر اینکه ظرف 30 روز برای مجرمان داخلی و 60 روز برای مجرمان خارجی خود را تسلیم کنند.

انتهای پیام/ 852

- - , .

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 184 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 16:04

به گزارش «شیعه نیوز»، یگان‌هایی از ارتش سوریه با همکاری گروه‌های دفاع مردمی، چند روستا و منطقه مهم در حومه شمالی لاذقیه را از لوث گروه‌های تروریستی پاکسازی کردند.

این در حالی است که جنگنده‌های ارتش سوریه، حملات خود را به مواضع و مخفیگاه‌های تروریست‌های داعشی در حلب تشدید کردند که به هلاکت 70 تروریست و زخمی شدن 70 نفر دیگر منجر شد.

همچنین یکی از مقرهای اصلی تروریست‌های تکفیری در شهرک کفربطنا در حومه دمشق منهدم شد.در حملات مستمر جنگنده‌های ارتش به مقرهای تروریست‌های تکفیری جیش الفتح در حومه  ادلب و حومه حماه هم دست‌کم 17 تروریست کشته شدند.

جزئیات عملیات ارتش سوریه در 24 ساعت گذشته

یک منبع نظامی سوری شامگاه چهارشنبه از بازگشت امنیت و ثبات به برخی روستاها و نقاط استراتژیک در حومه شمالی لاذقیه پس از شکست‌های سنگین گروه‌های تروریستی مرتبط با حکومت ترکیه خبر داد.

این منبع به سانا گفت یگان‌هایی از ارتش سوریه با همکاری گروه‌های دفاع مردمی، دامنه جنوبی قلعه شلف و شیرالقبوع و کوه العمولی و روستاهای العیدو، القسطل، روستای مرج الزاویه در ناحیه کنسبا و نقطه موسوم به 422 در حومه شمالی لاذقیه را از لوث گروه‌های تروریستی پاکسازی کردند.

این منبع افزود عملیات آزادسازی این مناطق پس از هلاکت شمار زیادی از تروریست‌های گروه‌های تکفیری و انهدام مهمات و جنگ‌افزارهای آنها و فرار تروریست‌های باقی مانده صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، حومه شمالی لاذقیه در حال حاضر شاهد پیشروی گسترده نیروهای  ارتش سوریه است که پیش از آن توانستند امنیت و ثبات را به روستاهای بلله، شلف، وادی باصور و عین غزال بازگردانند. این مناطق شاهد فروپاشی گسترده گروه‌های تروریستی تکفیری فعال در این مناطق از جمله جبهه النصره و گروه‌های تروریستی موسوم به لواء احرارالساحل، لواء‌السلطان عبدالحمید و حرکه احرارالشام الاسلامیه است که از حمایت‌های مالی و تسلیحاتی رژیم آل سعود، آل ثانی و ترکیه برخوردار هستند و تروریست‌های مزدور از طریق مرزهای ترکیه وارد سوریه می‌شوند.

تحولات میدانی حومه حمص

در حومه شمالی و شرقی حمص، عملیات مستمر ارتش سوریه به کشته شدن شماری از تروریست‌های جبهه النصره و داعش و انهدام تعدادی از مخفیگاه‌ها و جنگ افزارهای آنها منجر شد.

یک منبع در حومه حمص گفت یگان‌های مختلف ارتش سوریه همچنان به حملات خود به مخفیگاه‌ها و تجمعات تروریست‌های جبهه النصره و داعش که هر دو در فهرست تروریسم بین الملل قرار دارند، ادامه داده که طی آن شمار زیادی از آنها کشته و یا زخمی شدند.

این منبع افزود نیروهای ارتش سوریه، تعدادی از مخفیگاه‌های تروریست‌های جبهه النصره را در شهر تلبیسه، تیرمعله، الغنطو و کیسین در حومه شمالی منهدم کردند.

در حومه شرقی حمص هم نیروهای ارتش سوریه تجمعات تروریست‌ها را در تپه‌های السود و الرمیلی در امتداد شهر القریتین و شمال غربی کوه  الطار، سدی وادی ابیض در غرب تدمر هدف قرار دادند که به کشته شدن شماری از مزدوران خارجی منجر شد.

گروه‌های تروریستی داعش و جبهه‌النصره طی ساعات گذشته متحمل شکست‌های سنگینی در برابر ارتش سوریه شده‌اند.

هلاکت 70 تروریست داعشی در حلب

یک منبع نظامی تاکید کرد دست‌کم 70 تروریست گروه تکفیری داعش در جریان عملیات نیروهای ارتش علیه تروریسم تکفیری در حلب به هلاکت رسیدند.

این منبع گفت جنگنده‌های ارتش طی 24 ساعت گذشته، مخفیگاه‌های تروریست‌های داعشی را در شهر الباب و روستاهای جب غبشه، اعبد، صوران، تل علم، دیرقاق، سرجه و الزعلانه در 30 کیلومتری شمال شرقی شهر حلب به شدت بمباران کردند.

به گفته این منبع،‌این حملات به کشته شدن دست‌کم 70 تروریست و زخمی شدن 70 نفر دیگر و  انهدام تعدادی از خودروها و مقرهای اصلی گروه تکفیری داعش منجر شد.

یگان‌های مختلف ارتش سوریه با همکاری نیروهای پشتیبان،‌اوایل هفته جاری دامنه عملیات خود در حومه شمالی و شرقی حلب را پس از متلاشی کردن آخرین تجمع تروریست‌ها در برلهین، السین، کفرناها، الطیبه، مسقان، احرص و کفرناصح گسترش دادند.

در شهر حلب هم نیروهای ارتش سوریه، کانون‌های تروریست‌ها را در محله‌های الراشدین، الراموسه و الصاخور هدف قرار دادند که به کشته و یا زخمی شدن شماری از آنها منجر شد. گروه‌های تروریستی مختلف از جمله گروه موسوم به لواء شهداء بدر در محله‌هایی از شهر حلب به ارتکاب جنایت دست می‌زنند و این گروه‌ها ارتباط محکمی با سازمان‌های اطلاعات رژیم آل سعود و ترکیه دارند و با تکیه بر این حمایت‌ها به ویران کردن زیرساخت‌ها و آثار باستانی حلب و حمله به مردم بیگناه دست می‌زنند.

آخرین اوضاع میدانی حومه دمشق

در حومه دمشق هم مقرهای گروه‌های تروریستی تکفیری در غوطه شرقی واقع در حومه دمشق هدف حملات جنگنده‌های ارتش سوریه قرار گرفت.

یک منبع نظامی گفت یکی از مقرهای اصلی تروریست‌ها طی حملات هوایی ارتش سوریه به شهرک کفربطنا منهدم شد، در این شهرک تروریست‌های تکفیری فعال هستند و بیشتر آنها وابسته به گروه‌های موسوم به لواء‌الاسلام و جیش الاسلام و مرتبط با رژیم وهابی آل سعود هستند.

نیروهای ارتش سوریه پیش  از این توانسته بودند پس از انجام یک عملیات گسترده امنیت و ثبات را به برخی مزارع و نقاط اطراف تپه فرزات و مناطق دیگری در غوطه شرقی بازگردانند که این عملیات به انهدام مقر سرکردگان گروه‌های تروریستی و کشته شدن دست‌کم 15 تروریست منجر شد.

ادامه نبردارتش با تروریست‌های جیش الفتح در ادلب و حماه

خبر دیگر این‌که دست‌کم 17 تروریست در حملات هوایی ارتش سوریه به مقرهای آنها در حومه‌های ادلب و حماه کشته شدند که همگی وابسته به باند موسوم به جیش الفتح بودند، باندی که با رژیم آل سعود و حکومت ترکیه مرتبط است.

این منبع گفت جنگنده‌های ارتش سوریه طی 24 ساعت گذشته مقرهای گروه‌های تروریستی موسوم به جیش الفتح را در کفرزیتا، جب الریان و کفرنبوده در حومه شمالی حماه هدف قرار دادند. جبهه النصره مهمترین گروه تشکیل دهنده باند جیش الفتح است. همچنین تعدادی از مقرها و جنگ افزارهای تروریست‌های جیش الفتح در این حملات منهدم و دست‌کم هفت تروریست کشته شدند.

عملیات نیروی هوایی ارتش سوریه علیه مخفیگاه‌های گروه تروریستی داعش در روستای الرهجان در شرق شهر حماه به انهدام تعدادی از خودروهای مجهز به تیربار و سلاح و مهمات آنها منجر شد.

به گزارش تسنیم، منبع سوری همچنین از کشته و یا زخمی شدن یک گروه تروریستی 27 نفره در حومه حماه خبر داد که درصدد حمله به القنطره شمالی در حومه سلمیه بودند.

در حومه ادلب هم دست‌کم 10 تروریست باند جیش الفتح در حملات هوایی ارتش سوریه به مقرهای آنها در  الحامدیه، ابوالضهور و خان شیخون کشته و 19 نفر دیگر زخمی شدند.

ادامه عملیات ارتش سوریه در درعا و حومه السویداء

یگان‌های مختلف ارتش سوریه طی عملیات مستمر خود در درعا و حومه السویداء، شمار زیادی از تروریست‌های تکفیری را به هلاکت رساندند.

عملیات نیروهای ارتش سوریه علیه تجمعات و محورهای کمک‌رسانی به گروه‌های تروریستی از سمت اردن، تلفات و خسارت‌های سنگینی به این گروه‌ها وارد کرد.

در منطقه درعاالبلد یک منبع نظامی تاکید کرد عملیات ارتش سوریه به کشته شدن تمام اعضای یک گروه تروریستی در جنوب شرقی محله المنشیه و انهدام یک خودرو منجر شد.

در حومه شمال شرقی السویداء هم ضربات دقیق ارتش سوریه به تجمعات تروریست‌های داعشی و استحکامات آنها در اطراف تپه فاره به کشته شدن اعضای یک گروه تروریستی و  انهدام سلاح‌ها و مهمات آنها منجر شد.

ادامه عملیات ارتش سوریه در دیرالزور

از دیرالزور هم خبر می‌رسد که ارتش سوریه، تلفات وخسارت‌های سنگینی به تروریست‌های داعشی در ادامه عملیات مبارزه با تروریسم وارد کرد.

یک منبع نظامی گفت نیروهای مدافع فرودگاه نظامی دیرالزور، با دفع حملات تروریست‌های داعشی به فرودگاه‌، ده‌ها نفر از آنها را به هلاکت رساندند.

این منبع افزود همچنان تعدادی از خودروهای مجهز به تیربار و سکوهای پرتاب موشک تروریست‌ها در روستای الجفره و روستای البغیلیه در حومه غربی دیرالزور در عملیات ارتش سوریه منهدم شد.

پیش از این نیز در حملات جنگنده‌های ارتش سوریه، 12 خودرو تروریست‌های داعشی در حومه غربی دیرالزور منهدم شده بود.

انتهای پیام/ 852

- - , .

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 158 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 15:00

به گزارش «شیعه نیوز»، سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در چهارمین یادواره شهدای یگان ویژه صابرین طی سخنانی اظهار داشت: شهدای مدافع حرم شهدایی هستند که امنیت پایدار را برای جمهوری اسلامی در پی خواهند داشت. شهدایی که حضورشان در خارج از مرزهای کشور برای دفاع از ارزش ها و باورهای دینی‌مان است.

وی افزود: ما در وضعیت و منطقه‌ای قرار دادیم که منطقه آشوب‌زده و آشفته‌ای است. قریب به 60 درصد از آن سوی مرزهای ما هیچ کنترلی از جانب کشور همسایه نمی‌شود و مرزها در دست عناصر تروریستی است.

پاکپور ادامه داد: در شمال غرب تا سردشت عناصر تروریستی پ‌ک‌ک در مرزها حضور دارند و خبری از سربازان عراقی نیست و هم مرز ما گروه‌های تروریستی مستقر هستند. از قاسم‌دشت تا سومار نیز کشور همسایه حاکمیتی ندارد و تروریست‌ها حضور دارند. از سومار تا شلمچه نیز به همین صورت است.

فرمانده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: در شرق نیز از چابهار تا مرزهای پاکستان مأمن گروه‌های تروریستی است و هیچ کنترل و حضور موثری از سوی پاکستان صورت نمی‌گیرد. در مرزهای افغانستان هم طالبان و عناصری از داعش وجود دارد و افغانستان حاکمیتی در آن ندارد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت گذشته مرزها اظهار داشت: در سال‌های 86 تا 88 ما در عمق خاک خود با گروهک‌های تروریستی می‌جنگیدیم و کمین آن‌ها تعدادی از بچه‌های ما شهید می‌شدند.

پاکپور افزود: وقتی مسئولیت امنیت در جنوب شرق به سپاه واگذار شد و سردار شوشتری فرمانده قرارگاه قدس شد بعد از یکی دو ماه به منطقه رفتم و برای ایجاد امنیت پایدار در این منطقه طرح‌های مختلفی را بررسی کردیم .زیرا ناامنی زیادی در آن سالها در این منطقه وجود داشت. ولی شرایط الان با وضعیت آشفته پیرامونمان قابل مقایسه با آن زمان نیست.

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: ما در گذشته در بخشی از مرزهای شمال غرب اصلا حضور نداشتیم و آنجا جولانگاه تروریست‌ها بود و آن‌ها دارای عمق وسیع امنیتی بودند و ما با توپخانه‌های دور برد عقبه‌های ضد انقلاب و دشمن را می‌زدیم. زیرا ضد انقلاب عمقی از ما را گرفته بود و ما نه پاسگاه داشتیم و نه حضور و هر هفته کمین می‌زدند و چند نفر از بچه های ما را شهید می‌کردند.

وی تاکید کرد: اما از سال 89 که بنا بر فرمان فرمانده معظم کل قوا بنا شد این امنیت در شمال غرب و جنوب شرق پایدار بماند خون شهدای صابرین باعث شد امنیت برقرار شود.

پاکپور ادامه داد: در سال 90 عملیات‌ها در شمال غرب شروع شد و رزمندگان ما در ارتفاعات 3000 متر به بالا با شرایط خاص خود حضور پیدا کردند و خونی که در ارتفاعات جاسوسان از شهدای صابرین جاری شد به مثابه یک گداخته وسیع از آهن همه ارتفاعات شمال غرب را فتح کرد.

خاکپور گفت: بعد از عملیات جاسوسان و شهید شدن تعدادی از عزیزانمان در آنجا که گرفتن ارتفاعات پانه سر را به دنبال داشت برخی از عناصر تروریستی که فکر نمی کردند بچه‌های ما بتوانند به آن جا بیایند در سنگرهای خود خودکشی کردند.

وی افزود: در همین سال 94 هم ارتفاعات گلاله و ماهرو توسط بچه‌های صابرین فتح شد ما الان بالای سر تک تک تمام سنگرهای دشمنان هستیم و اگر خطایی کنند با خمپاره 60 و تیربار آن‌ها را می‌زنیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: در زمانی در جنوب شرق تروریست‌ها به عمق کشور می‌آمدند و عملیات‌های خود را انجام می‌دادند اما  الان در آن سوی مرز آن‌ها را زمینگیر کردیم و دشمن از آن سوی مرز با ما درگیر است.

خاکپور در بخش دیگری از سخنانش گفت: در این عملیات‌ها همه یگان‌ها نیروی زمینی نقش خود را داشتند اما یگان صابرین نقش ویژه‌ای داشت و امسال وقتی خواستیم در گلاله و ماهرو عملیات کنیم سخت‌ترین ارتفاعات به صابرین واگذار شد که ظرف دو ماه دژی مستحکم در آنجا ایجاد کردند.

پاکپور با اشاره به حضور رزمندگان صابرین در دفاع از حرم اظهار داشت: وقتی که هجمه‌ها از مرزهای کشور به باورهای ما شروع شد و مخصوصا یگان صابرین و دیگر یگان‌های نیروی زمینی به منطقه رفتند تا تعدی به حرم حضرت زینت و همین طور حرم اهل بیت در عراق نشود. ما در عراق هم شهید دادیم.

وی تاکید کرد: شهدای ما به هزاران کیلومتر خارج مرزها رفتند تا با دشمنان اهل بیت مقابله کنند. انها رفتند و آنجا شهید شدند چون به باورهای دینی ما تعدی شده بود. از طرفی اگر با آن دشمن در آنجا درگیر نشویم باید در مرزهای کرمانشاه و جنوب غرب با آنها مقابله کنیم.

فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت ما الان عرصه را بر دشمن تنگ کرده‌ایم و میدان وسیعی به آن ها ندادیم زیرا اگر میدان وسیعی به آنها بدهیم به مرزهای ما می‌آیند.

پاکپور در پایان اظهار داشت: حضور ما در دفاع از حرم به این دلیل است که دشمن را در همانجا نابود کنیم تا به مرزهای ما نرسند و از مرزهای اعتقادی‌مان دفاع کنیم.

انتهای پیام/654

- - , .

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 170 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 15:00

آیت الله صافی گلپایگانی در پیامی رحلت آیت الله خوانساری را تسلیت گفت.

به گزارش «شیعه نیوز»، متن این مرجع تقلید شیعیان بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدها شیء

رحلت عالم متقی مرحوم  آیت الله آقای حاج سید محمد باقر خوانساری رضوان الله تعالی علیه موجب تأسف و تأثر گردید. آن فقیه وارسته عمر شریف خود را در اعلای کلمه‌الله و ترویج و نشر معارف نورانی اهل البیت علیهم السلام سپری کرده و خدمات شایان علمی، دینی و اجتماعی به جامعه‌ی اسلامی نمود و آثار سامیه باقیه از خود به یادگار گذاشت.

آن عالم جلیل القدر که دارای مکارم اخلاق و فضایل والای انسانی بودند، خلف صالح استاد بزرگوار ما مرحوم آیت الله آقای حاج سید محمد تقی خوانساری اعلی الله مقامه بود که حق بزرگی به حوزه‌های علمیه بویژه حوزه‌ی علمیه قم داشتند.

حقیر این ضایعه‌ی بزرگ را به حضرات علمای اعلام و خاندان مکرّم ایشان بویژه آقازاده‌ی برومند و معزّز جناب حجه‌الاسلام آقای حاج سید کاظم خوانساری تسلیت گفته و علو‌ّ درجات آن عالم خدوم و صبر و اجر برای بازماندگان محترم را از خداوند متعال مسئلت دارم.

انتهای پیام/654

- - , .

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 141 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 15:00

به گزارش «شیعه نیوز»، متن پرسش مطرح شده وپاسخ بدین شرح است:

 آیت‌الله مظاهری به پرسشی درباره یافتن همسری که محبّ اهل‌بیت«ع»باشد پاسخ گفته است.

سوال:با تمام وجود می‌خواهم همسرم کسی باشد که ارادتمند به اهل بیت علیهم السلام و خادم قرآن باشد. چگونه می‌توانم یک چنین همسری داشته باشم؟
پاسخ: اولاً خودتان همان گونه باشید که از همسرتان انتظار دارید. ثانیاً با تحقیق و مشورت، همسر مناسبی برای خود پیدا کنید. ثالثاً در این زمینه سخت‌‌گیر نباشید و اگر به طور کلّی دین و اخلاق کسی خوب بود، با او ازدواج کنید و بعد از ازدواج برای رسیدن به سایر ویژگی‌ها در خودتان و او، تلاش کنید و بدانید که سخت‌گیری در ازدواج، منجر به مجرد ماندن شما می‌شود و صلاح نیست.

انتهای پیام/654

- - , .

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 166 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 13:56

رهبر معظم انقلاب اسلامی درگذشت آیت الله حاج سید محمدباقر خوانساری را تسلیت گفتند

به گزارش «شیعه نیوز»، آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت عالم بزرگوار آیت الله حاج سید محمدباقر خوانساری را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

درگذشت عالم بزرگوار مرحوم آیت الله آقای حاج سیّد محمّدباقر خوانساری رحمت الله علیه را که از نخستین روزهای نهضت امام خمینی رضوان الله علیه در شمار مدافعان فعّال نهضت محسوب می‌شدند و اقدامات ایشان در نجف اشرف در حمایت از امام خمینی منشأ اثر بود، به بازماندگان محترم و عموم ارادتمندان و علاقمندان به ایشان تسلیت عرض می‌کنم و علوّ درجات آن مرحوم را از خداوند متعال خواستارم.

سیّد علی خامنه‌ای
۲۸ بهمن ۹۴

انتهای پیام/ 852

- - , .

اخبار دنیای شیعه...
ما را در سایت اخبار دنیای شیعه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار shianew بازدید : 138 تاريخ : پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت: 13:56